duminică, 21 aprilie 2013

Umani


Şi tu ai căzut de jos
în jos, lângă mine,
pe parchetul unui undeva;
sub şapca aproape ruptă,
vârfuri de eternitate
îţi intrau în ochii,
ca becurile stinse,
iar eu imi prindeam,
prin şatenul ars,
zilele de luni,
lunile de ianuarie,
începuturile.
Ne-am înţeles
bine
la superlativ  -
două singurătăţi
pe aceeaşi clapă de pian
cântându-şi nimicul
nimănui;
eu ţi-am atârnat
de privire
un public
fără colectivitate
-         pe mine,
iar tu mi-ai gravat
o partitură fără note
-         pe tine.
Atunci am zâmbit
şi eu
- prima dată
fără să mă usture buzele-
şi tu
-         sfâşiat parcă de lei-
şi publicul
-         aplaudând fără palme-
şi partitura
-         cu gropiţe
în colţul portativului.

Ne-am pus sub picioare
un timp al nostru
-un preş lucrat manual-
pe care-l murdăreau frumos
doar două suflete
fără credinţă în îngerii
de acolo,de sus,
dar simţindu-le aripile
aici,jos,
făcându-ne vânt în existenţa
inexistentă omeneşte;
dar noi eram doar umani,
nu şi oameni;
eram noi,
strălucitori
într-un univers orb.
Şi deveneam ne-oameni
când preşul
-timpul nostru-
 se spăla
 cu realitatea;
şi-atunci,
când secundele urcau prea uşor
şi noi le voiam încete,
ne roteam,
lăsându-ne,
ca heroina,
prizaţi de alte lumi dependente
de ce aveam noi;
râdeam
şi tu reuşeai totuşi
să ne sufli
pe amândoi
,ca pe umbrele,
înainte ca universurile
să-şi ia o supradoză;
iar acum secundele
erau din nou
melci
pentru că lumile
ne voiau şi mai încolo;
iar preşul
ne umplea cu scame
din nou.

Şi tu, atunci,
îmi prindeai mâna dreaptă
cu atriul stâng
şi îţi făceai o copie,
o transformai
în noul meu sânge,
ca-ntr-o transfuzie
reuşită;

respirai prin plămânii mei,
iar eu trăiam prin tine;

tu-mi zâmbeşti,
gustându-mi gândurile
din ochi,
iar buzele nu te mai ustură.
 Eu-ţi zâmbesc,
ca sfâşiată de lei

-simt prima gheară prin mine-

şi- atunci
aud,
gust,
văd,
simt
răgetul,
ca pe-o reluare.
Deschid ochi,
pe care nu-i ştiam 
de-o vreme,
către neonul alb,
omul alb,
lumea din spirt,
ce-mi face buzele să usture
când zâmbesc.
Îmi spune ceva,
acelaşi glas
cu miros de antibiotic,
dar nu (vreau să)
…eu…
…aud…nu…;
sunt coerentă
doar cât să caut:
 tu,
eu metamorfozat,
preşul,
noi traşi în fire
partitura,
noi cântaţi la pian
-         capul mi se învârte,
distrându-se,
 într-un scaun cu roţi-
eu te caut
şi astept
să opreşti lumile
să ia o supradoză din mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

My Blog List